Otevřete si dveře k lepší budoucnosti! Naši lektoři s vámi půjdou krok za krokem k úspěšnému zvládnutí významných a uznávaných testů.

Zkoušky z obecné angličtiny jsou vhodné pro mládež a dospělé, kteří si chtějí ověřit úroveň svých znalostí. Mohou sloužit jako oficiální doklad pro studium na vysoké škole (náhrada za přijímací zkoušky, body navíc, postupová zkouška v bakalářském studiu) a pro zaměstnavatele (profesní uplatnění). Zkoušky testují všeobecná témata a jazyk v reálných situacích. Zkoušky Cambridge English jsou mezinárodně uznávané a nemají omezenou platnost. Složit se mohou v papírové formě nebo na počítači.

Odnesete si:

  • Zkušenost.
  • Podporu našich lektorů, kteří vás na zkoušku připraví.
  • Prestižní certifikát s logem Cambridge dle výsledků zkoušek.

Naše jazyková škola vás na zkoušky připraví, zkoušky pobíhají v certifikovaných centrech.

Pokud si nejste jisti svojí znalostí jazyka, vyzkoušejte naše ROZŘAZOVACÍ TESTY.

Jak se na zkoušky přihlásit, zjistit termíny a podrobnosti o průběhu zkoušek? Kontaktujte koordinátorku Petru na e-mailu: petra.s@magicenglish.cz.

Zkoušky jsou rozděleny do pěti úrovní podle mezinárodní klasifikace jazykových úrovní CEFR:

Zkouška dříve známá jako KET testuje angličtinu na úrovni A2. Je vhodná pro mírně pokročilé.

Požadované dovednosti:

  • Poslech – rozumí jasné a pomalu formulované řeči, výrazům, které se týkají rodiny, nakupování, zaměstnání, místopisu, …
  • Čtení – rozumí krátkým jednoduchým textům, které se týkají běžných věcí a obsahují každodenní slovní zásobu.
  • Mluvení – dokáže se zapojit do situací, které mají jasnou strukturu, do krátkých rozhovorů, když mu/jí druhá strana pomůže. Zvládá jednoduché dialogy na známá témata, dokáže klást otázky a odpovídat na ně, vyměňovat si názory a informace týkající se každodenních situací, práce nebo volného času. Zvládne jednoduchou společenskou konverzaci, ale zřídka je schopen/schopna porozumět natolik, aby konverzaci sám/sama udržel(a) v chodu. Dokáže podat jednoduchý popis nebo charakteristiku lidí, životních nebo pracovních podmínek, každodenních zvyklostí, toho, co má nebo nemá rád(a).
  • Psaní – dokáže psát krátká frázovitá sdělení, užívá základní spojky.

Zkouška dříve známá jako PET testuje angličtinu na úrovni B1. Tato úroveň je také očekávanou výstupní úrovní ze střední školy, i když je o trochu těžší než maturitní zkouška.

  • Poslech – dokáže porozumět nekomplikovaným faktografickým informacím týkajícím se věcí každodenního života a zaměstnání. Rozpozná obecná sdělení i specifické podrobnosti za předpokladu, že jde o zřetelnou výslovnost a všeobecně známý přízvuk. Dokáže porozumět hlavním myšlenkám spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole a ve volném čase.
  • Čtení – dokáže číst nekomplikované faktografické texty vztahující se k tématům jeho/jejího oboru a zájmu.
  • Mluvení – dokáže komunikovat o rutinních i méně rutinních záležitostech, které se vztahují k jeho/její profesi nebo zájmům. Dokáže získat, ověřit, potvrdit informace. Vysvětlí, zda něco představuje problém. Dokáže vyjádřit své myšlenky týkající se abstraktních a kulturních témat (filmy, hudba, knihy). Dokáže si poradit s většinou situací, které mohou nastat při cestování, používá jednoduché věty. Dokáže se zapojit do hovoru o tématech, které jsou mu/jí známá a blízká. Vyjádří svůj osobní názor.
  • Psaní – dokáže sdělit informace a myšlenky týkající se jak abstraktních tak konkrétních témat, ověřit si informaci, zeptat se na problémy, problémy vysvětlit. Umí napsat osobní dopisy/e-maily, požadovat i sdělit jednoduché informace, vysvětlit, co považuje za důležité. Dokáže napsat velmi jednoduše členěné souvislé texty týkající se okruhu známých témat z oblastí jeho/jejího zájmu.

Zkouška dříve známá jako FCE testuje angličtinu na úrovni B2. Je to nejrozšířenější anglická zkouška, na kterou se připravují studenti gymnázií a jazykových škol. Může být uznána místo přijímacího řízení na vysokou školu nebo potvrdí úroveň znalostí v zaměstnání.

  • Poslech – rozumí spisovné řeči, živé nebo vysílané, jak na známá, tak méně známá témata, se kterými se běžně setkává v osobním, společenském, akademickém nebo profesním životě. Jeho/Její schopnost porozumět ovlivňuje pouze hluk v okolí, nesprávná stavba vyslechnutého projevu nebo užití idiomatických výrazů. Dokáže porozumět hlavním myšlenkám propozičně i jazykově složité řeči týkající se jak konkrétních, tak abstraktních témat ve spisovném jazyce, včetně odborných diskusí ve svém oboru. Dokáže rozumět delší promluvě a složité argumentaci, pokud jde o téma, které dostatečně zná.
  • Čtení – dokáže číst do značné míry samostatně, přičemž používá techniku a rychlost čtení odpovídající různým textům a účelům. Má rozsáhlou funkční „čtecí“ slovní zásobu, ale může mít problémy s málo častými idiomatickými spojeními.
  • Mluvení – dokáže jazyk užívat plynule, přesně a účinně a vyjadřovat se v rámci širokého okruhu všeobecných, akademických, profesních nebo zábavních témat a jasně označovat vztahy mezi myšlenkami. Dokáže komunikovat spontánně a gramaticky správně, aniž by zjevně musel(a) omezovat, co chce říct, a volí rovinu formálnosti odpovídající daným okolnostem. Dokáže se účastnit rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími a udržovat s nimi vztahy, aniž by to některého z účastníků komunikace stálo nepřiměřené úsilí. Dokáže naznačit, jakou důležitost přikládá událostem a zážitkům, jasně vysvětlit a obhájit názory za pomoci vhodných argumentů. V samostatném projevu dokáže jasně a systematicky popsat/prezentovat, zdůraznit hlavní myšlenky, uvádí potřebné podrobnosti, dodává vhodné argumenty.
  • Psaní – dokáže podávat informace, vyjádřit své názory, reagovat na ně. Dokáže napsat srozumitelné podrobné texty týkající se různých témat z oblasti jeho/jejích zájmů. Dokáže shrnout a zhodnotit argumenty z velkého počtu zdrojů.

Dříve známá jako CAE a testuje angličtinu na úrovni C1. Tato zkouška potvrzuje, že úroveň angličtiny je velmi pokročilá a student má schopnost porozumět dlouhým akademickým textům. Očekává se chápání širších souvislostí, bohatá slovní zásoba a jistota v gramatice.

  • Poslech– rozumí natolik, že dokáže sledovat delší promluvu na abstraktní a složitá témata, která se netýkají jeho oboru, ačkoli občas může potřebovat potvrzení podrobností, zejména pokud jde o méně běžnou variantu výslovnosti.  Dokáže rozpoznat širokou škálu idiomatických a hovorových výrazů a postřehnout stylistické posuny. Dovede sledovat dlouhý ústní projev, i když nemá jasnou strukturu a vztahy jsou vyjádřeny pouze v náznacích.
  • Čtení– rozumí podrobnostem v dlouhých složitých textech, ať se vztahují k jeho/jejímu oboru či nikoli, za předpokladu, že má příležitost si znovu přečíst obtížné pasáže.
  • Mluvení– dokáže se vyjádřit plynule a pohotově, téměř bez námahy. Dobře ovládá široký repertoár slovní zásoby, což mu/jí umožňuje, aby výrazy, které mu/jí chybí, nahradil(a) opisy. Není zřejmé, že by někdy nemohl(a) najít vhodné slovo nebo se některým výrazům snažil(a) vyhnout. Pouze pojmově náročné téma může bránit přirozenému a plynulému toku jazyka. V samostatném projevu mluví srozumitelně a podrobně se vyjadřuje o složitých tématech, rozšiřuje je o vedlejší témata, rozvíjí konkrétní body a zakončí svou řeč vhodným závěrem.
  • Psaní – umí se jasně a přesně vyjádřit, přičemž se pružně a účinně obrací na adresáta. Dokáže napsat jasné, dobře uspořádané texty týkající se složitých témat a zdůraznit důležité otázky. Přitom dokáže za pomoci doplňujících argumentů a vhodných příkladů podrobně rozvést a podepřít svá názorová stanoviska a vhodně text zakončit.

Dříve známá jako CPE testuje angličtinu na úrovni C2. Je to doklad nejvyšší úrovně angličtiny vhodná pro učitele jazyka nebo zájemce o studium na univerzitě v zahraničí.

  • Poslech – bez potíží rozumí jakémukoli druhu mluveného projevu, živého nebo vysílaného, pronášeného v rychlém tempu rodilého mluvčího.
  • Čtení– rozumí a kriticky interpretuje všechny formy písemného projevu včetně abstraktních textů náročných svou stavbou i jazykem, nebo velmi hovorových uměleckých i ostatních textů. Rozumí širokému rejstříku dlouhých složitých textů, oceňuje jemné stylistické rozdíly a jak implicitní, tak explicitní významy textů.
  • Mluvení– dobře ovládá idiomatické a hovorové výrazy a uvědomuje si roviny konotačního významu. Dokáže přesně sdělovat jemnější významové odstíny, přičemž poměrně přesně využívá široký rejstřík prostředků blíže modifikujících význam. Narazí-li při vyjadřování na nějaký problém, dokáže svou výpověď přeformulovat tak snadno, že to partner sotva postřehne. V samostatném projevu dokáže produkovat řeč, která je jasná, plynulá, má účinnou logickou strukturu, což pomáhá posluchači všimnout si důležitých bodů a zapamatovat si je.
  • Psaní– umí se jasně a přesně vyjádřit, přičemž se pružně a účinně obrací na adresáta.  Dokáže napsat jasný a plynulý složitý text, který má vhodný a účinný styl a který je logicky vystavěn tak, aby pomáhal čtenáři najít základní body.

 

Zkoušky z obchodní angličtiny

Zkouška je dokladem o tom, že student  zvládl tematiku obchodní angličtiny na dané úrovni a je schopný ji použít v reálním světě.

BEC Preliminary
Zkouška odpovídá stupni B1 Preliminary.

BEC Vantage
Zkouška odpovídá stupni B2.

BEC Higher
Zkouška odpovídá stupni C1.

Cambridge zkoušky